Akademia Umiejętności Staszic

Talent jest jak kawałek szlachetnego, ale surowego metalu,

dopiero pilna praca go obrobi i wartość mu wielką nada

/Stanisław Staszic/

                                                                                                             

Koleżanki i Koledzy Gimnazjaliści

                Już od kilku lat w naszej szkole działa Akademia Umiejętności „Staszic”, której celem jest rozwijanie różnorodnych zainteresowań uczniów. Zajęcia w ramach akademii skierowane są nie tylko do licealistów, ale także uczniów ostatniej klasy gimnazjum. To dobra okazja dla Was, by poznać starszych kolegów, nauczycieli i ukierunkować się w wyborze rozszerzeń na kolejnym stopniu edukacji.

                Serdecznie zapraszamy młodzież III klas gimnazjum do uczestnictwa w naszych zajęciach odbywających się w godzinach dopołudniowych w czasie lekcji. Każda szkoła może telefonicznie umówić się na wybrane przez siebie zajęcia, dzwoniąc pod numer 32 623 27 48.

                Informacje o sali, w której odbywają się zajęcia, są w danym dniu wywieszane na drzwiach wejściowych do szkoły.

                Prosimy o wcześniejsze potwierdzenie obecności uczniów pod nr tel. 32 623 27 48.

 

Zajęcia pozalekcyjne w ramach Akademii Umiejętności „Staszic”
 przy I Liceum Ogólnokształcącym im. Stanisława Staszica w Chrzanowie

 

 

J. angielski

 

  „Christmas”

  „Valentine`s day”

 „Easter In Britain”

Matematyka

 

  „Ciekawostki matematyczne”

Chemia

 

  „Identyfikacja substancji”

Język polski

 

  Warsztaty dziennikarskie.

Biologia

 

  „Mikroby wokół nas”

Przedsiębiorczość

 

 „Jak inwestować na giełdzie - gra dydaktyczna”.


W labolatorium Akademii Umiejętności Staszic

 

Jak odróżnić kwas od zasady? Czy bezbarwna ciecz może nagle zmienić kolor? I w końcu- czy chemia rzeczywiście jest interesująca? Odpowiedź na te i inne pytania znaleźli uczestnicy zajęć w ramach „Akademii Umiejętności Staszic”

 

26 stycznia gimnazjaliści mieli okazję wziąć udział w zajęciach zatytułowanych „Identyfikacja Substancji”, które poprowadziła pani Marzanna Mąsior. W kameralnej grupie uczniowie poznali tajniki chemicznego laboratorium i przekonali się, że dwie na pozór identyczne probówki wcale nie muszą zawierać takiej samej substancji Chociaż identyfikacja wymaga nie lada skupienia i zdolności dedukcji, naukowe dochodzenie zakończyło się pełnym sukcesem.

Barwne probówki zachęcają wyglądem. Nie ma jednak róży bez kolców. (Lub, co jest tu może bardziej odpowiednie, reakcji zobojętniania bez kwasu.) Po skończonych warsztatach sprzęt należało bowiem dokładnie umyć!

zamknij